JURY KONKURSU IM. ANDRZEJA MUNKA 2019

Bogdan Dziworski

Wybitny fotograf, operator, reżyser i scenarzysta; profesor sztuk filmowych. W 1965 roku ukończył Wydział Operatorski Szkoły Filmowej w Łodzi. Jest autorem wielu znakomitych filmów dokumentalnych. Do najbardziej znanych, nagrodzonych na międzynarodowych festiwalach filmowych należą: „Pięciobój nowoczesny” (1975), „Hokej” (1976), „Olimpiada” (1978), „Fechmistrz” (1980) czy „Kilka opowieści o człowieku” (1983). Autor zdjęć do filmów fabularnych, m.in. do filmów Grzegorza Królikiewicza: „Na wylot” (1972), „Wieczne pretensje” (1974), czy „Trzeci maja” (1976, wspólnie z Wiesławem Antosikiem, Andrzejem Borysem, Ryszardem Lenczewskim, Damianem Skórą). Fotografie Bogdana Dziworskiego należą do kanonu polskiej fotografii powojennej. Prezentowane były na wielu indywidualnych wystawach w Polsce i za granicą. To czarno-białe ujęcia, klasyczne w formie i treści, cechujące się ogromnym ładunkiem emocjonalnym.

Bronka Nowicka

Artystka interdyscyplinarna, pisarka. Absolwentka Szkoły Filmowej w Łodzi i krakowskiej ASP. Uhonorowana Nagrodą Literacką Nike (2016) oraz Złotym Środkiem Poezji (2016). Laureatka  projektu New Voices from Europe 2017 realizowanego w ramach platformy Literary Europe Live i wspierającego wyróżniających się pisarzy po debiucie.
fot. Prot Jarnuszkiewicz

Jan Komasa

Uznany i wielokrotnie nagradzany reżyser filmowy, mający na swoim koncie filmy fabularne, dokumentalne i reklamowe, teledyski, spektakle, jak również role filmowe. Laureat Paszportu Polityki za rok 2015. Jest pomysłodawcą bijącego rekordy popularności dokumentu “Powstanie Warszawskie” – pierwszego na świecie dramatu wojennego non-fiction. Jest także twórcą największej polskiej superprodukcji po 1989 roku – “Miasta 44”. Dziełem, które zadecydowało o pozycji Jana Komasy w polskim kinie, jest “Sala samobójców” (2011) – film, który nie tylko opisuje współczesną młodzież, ale próbuje dotrzeć do niej środkami charakterystycznymi dla nowych mediów. W 2018 premierę kinową będzie mieć jego nowy film “Boże Ciało” czyli inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia 20-letniego Daniela, który w trakcie pobytu w poprawczaku przechodzi duchową przemianę i skrycie marzy, żeby zostać księdzem. Komasa pracuje obecnie również nad “Salą samobójców. Hejter” czyli kontynuacją swojego debiutu fabularnego z 2011 roku.

Maria Ornaf

U​rodzona w 1989 roku. Absolwentka Intermediów na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, stypendystka Faculdade de Belas-Artes w Lizbonie. Laureatka I nagrody w konkursie TVP KULTURA „Dolina Kreatywna” w kategorii multimedia oraz I nagrody w konkursie One Minute Film Festival w Gdańsku. Jej filmy eksperymentalne i video pokazywane były na międzynarodowych festiwalach w kraju i za granicą. W roku 2017 otrzymała stypendium w dziedzinie kultury i sztuki Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Obecnie studentka IV roku kierunku Reżyserii w Szkole Filmowej w Łodzi. Dotychczas zrealizowała osiem filmów krótkometrażowych.

Adam Suzin

Autor zdjęć do filmów fabularnych i dokumentalnych pokazywanych na festiwalach w Polsce i za granicą, m.in. do  filmu dokumentalnego „Over the limit” (Srebrny Lajkonik, Srebrny Róg, Nagroda za najlepsze zdjęcia na Krakowskim Festiwalu Filmowym). Ostatni film fabularny pt.„Drżenia”, którego był autorem zdjęć dostał nagrodę Grand-Prix na prestiżowym Festiwalu Clermont-Ferrand we Francji oraz na Nagrodę za zdjęcia na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych oraz Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Student V roku na Wydziale Operatorskim w Szkole Filmowej w Łodzi.

Paweł Chorzępa

Urodzony w 1981 roku w Rzeszowie autor zdjęć filmowych. Absolwent Wydziału Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, na którym obronił pracę doktorską. Wykładowca Zakładu Realizacji Obrazu Telewizyjno-Filmowego katowickiej uczelni. Absolwentfilozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Otrzymał stypendia artystyczne Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso, Marszałka Województwa Śląskiego i Stowarzyszenia Filmowców Polskich.Filmy, w których był operatorem, zdobyły wiele nagród na międzynarodowych festiwalach m.in.: festiwalu w Clermont-Ferrand Filmfest; DOK Festival, Lipsk;  Visions du Reel, Nyon. Laureat wielu nagród, m.in. Festiwalu Autorów Sztuki Zdjęć Filmowych Camerimage w Bydgoszczy za „Samotność dźwięku” Jacka Piotra Bławuta, Polish Film Festival w Los Angeles za „Kolejny dzień” w reżyserii Weroniki Tofilskiej), czy Węgiel Film Festiwal w Katowicach za „Kiedy będę ptakiem” Moniki Pawluczuk”. Za zdjęcia do filmu „Zud” Marty Minorowicz nagrodzony na festiwalu Saratov Sufferings w Rosji oraz w Konkursie im. Andrzeja Munka organizowanym przez Szkołę Filmową w Łodzi.

Joaquín del Paso

Urodzony w 1986 roku w Meksyku operator i reżyser filmowy. Studiował reżyserię i scenariopisarstwo w szkole filmowej na Kubie (EICTV). W 2013 roku ukończył Szkołę Filmową w Łodzi (PWSFTviT). Jest pomysłodawcą i współzałożycielem kolektywu filmowego Amondo Films, który działa w Warszawie, Delhi i Meksyku. Współpracuje jako autor zdjęć przy licznych projektach dokumentalnych i fabularnych w Polsce i za granicą. “Maquinaria Panamericana” to jego reżyserski debiut fabularny, który miał swoją premierę podczas Berlinale Forum w 2016 roku. W 2017 roku otrzymał Nagrodę im. Andrzeja Munka za Najlepszy Debiut Reżyserski w konkursie organizowanym przez Szkołę Filmową w Łodzi. Aktualnie przygotuje swoj drugi film “The Hole in the Fence”.